perjantai 26. helmikuuta 2016

Ensimmäistä kertaa Malagassa ...


Aina joskus tekee ensimmäistä kertaa asioita, vaikka olisi jo yli kuusikymppinen. Asuttuani täällä talvipakolaisena lähes neljä vuotta, olen nyt eka kertaa yksin kotona, tosin nytkin koira seurana.
Mies on Pikku-Myyn vahtina ulkomailla. Mummin oli luovuttava siitä mummihommasta, sillä minulla oli sisko kyläilemässä. Hän lensi takaisin Suomeen eilen. No, sen suurempaa irtiottoa arjesta tämä parin yönseudun yksinolo ei ehdi aiheuttaa. Huomenna saan taas seuraa.

Eka kertaa tapahtuvia asioita tuo vierailukin kuitenkin oli. Sisko oli lähipiiristäni ainoa, joka ei ollut käynyt meillä täällä meren äärellä. Nyt saimme sitten ihan rauhassa puhua kaikesta, joka kiinnostaa vain meitä kahta ja pitkästyttää kaikkia muita.  Vietimme sisarusten laatuaikaa myös käymällä elämämme ensimmäistä kertaa Hammamissa, andalusialaisessa kylpylässä. Siskolle se oli 60-vuotislahjamme ja minä pääsin ikään kuin siivellä. Suosittelen muillekin parituntisen viettämistä lähinnä kynttilöin valaistussa rauhallisessa ympäristössä. Alhambrasta tutut kaakelikuviot peittivät seiniä, altaat olivat mukavan matalia istuskella, vesi lämmintä tai kuumempa, oli höyrysaunaa ja hoitoja. Hoito oli paitsi nautinnollista ja rentouttavaa, varmaan myös tehokasta - sänky oli illalla erityisen kutsuvainen jo heti puoli yhdeksän jälkeen. Menen varmaan toisenkin kerran Hammam al Andalus, Málagaan.

Sisko oli onnellinen, kun sai varastettua muutaman päivän etelän aurinkoaikaa, syödä aamupalaa parvekkeella ja nukkua aamulla pitkään. Minä olin onnellinen siitä, että ettei tarvinnut odottaa siskon tapaamista seuraavaan kesään. (Lisäksi olin onnellinen, koska sisko ehti kutoa miehen matkaan villasukat ja lapaset Pikku-Myylle, että tämä tarkeni kylmässä pohjolassa tämän viikon.)

Ja nyt alan valmistautua pikku hiljaa huomiseen. Vaikka Pikku-Myyn ja äitinsä vierailu ei lukeudukaan ensimmäistä kertaa -asioihin, odotan heitä innolla huomenna saapuvaksi. Ja onhan ihana köllähtää taas armaan puolison viereen maate. Ja ihanaa on sekin, että koiran kanssa aamulenkille lähtee hän, en minä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Haluaisitko kommentoida tähän jotain?