tiistai 15. lokakuuta 2013

Elämän pieniä ihmeitä - tekniset laitteet

Edellisestä postauksesta tuntuu olevan ikuisuus. Aktiivisessa työelämässä täytyi olla saman päivän aikana tuhannessa erilaisessa tehtävässä - viedä eteenpäin montaa eri roolia. Nyt sekoilen tässä eläkeläisen, lomailijan, emännän ja bloggaajan roolissani - enkä saa aikaan mitään.



Ei vaan, totta saan. Heti sunnuntaina - varmaan vieraista onnellisena - unohdin  mukavassa seurassa tykkänään ettei viiniä voi juoda kuin vettä. Pari lasia lounaalla, pari illallisella, yksi GT matkalla sinne ja vielä yömyssyt myöhäisessä yössä kaskaitten siritystä kuunnellessa - ihan liikaa minulle. Siitä kärsi yöuni ja eilinen päivä kului  migreeniä pakoillessa. Buranakiintiöön tuli aika lovi. No, josko nyt sitten osaisin taas olla aikuinen jokusen kuukauden. Ainakin olen saanut migreenin selätettyä ja nauttinut merestä.

On ylellistä uida tällä Malaguetan 1200 m pitkällä rannalla varsinkin tänään kun meri oli lähes tyyni. Kahdessa viikossa on matkaa kertynyt jo lähes 10 000 m. Ehkä vielä joku vuosi olen ansainnut 500 km kuntouintimitallin. Sen eteen olen tehnyt töitä jo monta vuotta, mutta tavoite on edelleen  kaukana. Nyt on siis otettava kaikki mahdollinen irti tästä sesongista. Säätennusteen mukaan uintikelejä tällä rannalla tuntuu vielä riittävän. Syysmyrskyjen alkaessa täytyy alkaa etsiä paikallista uimahallia, piscina coperttoa.

Kehtaankohan kertoa siitä monitoimilaitteesta, joka ei suostunut toimimaan. Ihana aviomies otti laitteen Ikea-kassiin ja marssi myymälään maanantaiaamuna. Takaisin hän palasi uuden laitteen kanssa - myymälässä ei ollut ongelmia. Ja nyt, vain kaksi päivää kaiken muun tohinan keskellä sen kanssa temmellettyäni laite jopa toimii. Ja langattomalla yhteydellä. Ihmeiden aika ei siis ole ohi. Ja mikä se ihme on, minä tietenkin. Epäilen, että alunperinkin vika saattoi olla minun korvieni välissä. Minulla ei ole mitään mielikuvaa siitä, löysinkö silloin ensimmäisella alustuskerralla siitä kahta paperinsyöttötelinettä. Ainakin olin aika hämmentynyt, kun huomasin sellaisen tästä uudesta. Saattako olla etten ollut sitä aiemmin huomannut..? Toisaalta, myyjälään ei ollut saanut laitetta toimimaan, joten tiedä sitten missä vika loppujen lopuksi piili. Nyt olen kuitenkin toimivan monitoimilaitteen onnellinen omistaja.

Sen lisäksi tein päivällä löydön - nappasin aalloilta ehjän kokonaisen hunajamelonin. Tietenkin kiikutin sen kotiin.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Haluaisitko kommentoida tähän jotain?